Bless’in Design Miami Enstalasyonu İle Fendi Dünyasına Bakış

07 Aralık 2023

Bless, sürükleyici Design Miami 2023 enstalasyonuyla Fendi'nin dünyasını yorumluyor.

Tasarımcılar Desiree Heiss ve Ines Kaag, 1995 yılında kurdukları Bless aracılığı ile tüm yaratıcı disiplinleri canlı heykeller, hibrit giysiler ve büyük ölçekli enstalasyonlarda birleştiriyorlar. Sezonluk olarak piyasaya sürdükleri moda ürünleri insanların hayatında kalıcı bir yere sahip oluyor. İkilinin eksantrikliğiyle Bless, yaratıcı pratiğin inişli çıkışlı, meraklı ritmine bir övgü olarak doğuyor.

Nisan 2022'de ikili, Design Miami 2023 projesinde Fendi ile iş birliği yapma daveti aldı.

Karşılaştıkları işçilik, özen ve topluluk düzeyinden çok etkilenen Heiss ve Kaag, markanın daha özel yönlerini anlamalarına yardımcı olacak bir süreç tasarladılar. İdari departmanlardan atölyeye kadar tüm şirket genelindeki çalışanlardan zaman talep ettiler. Kaag, “Bu yapıya, tanıştığımız tüm kadınlara ve hissedebildiğimiz bu kadınsı aile gücüne aşık olduk” diyor. “Bu güçte Bless’e sunabileceğimiz bir şeyler olduğunu hissettik.” O andan itibaren birlikte bir dil geliştirmeye başladılar.


Sonuç, Fendi Casa tarafından üretilen dört çift taraflı ekrandan oluşan ve ön tarafında manzara, arka kısmında girintiler bulunan “Arka Cephe” oldu. “Fendi Casa mobilyaları ve diğer depolama elemanları gibi çok ayrıntılı, pratik ögelerle kaplı bu arka koridoru yaratmak istedik. Bu aslında zenginlik dolu taraf” diyor Kaag. Alanda, Fendi'nin Roma'daki genel merkezinin gösterişsiz, işlevsel bodrum katının görüntüsünü kopyalamak için ustaca bir araya getirilen, koyun derisi, baskılı dana ve kuzu derisi ile Merinos yününden yapılmış 1,4 m'lik bir kakma battaniye bulunuyor.

Başka yerlerde, süpürge saplarında ve deterjan şişelerinde geri dönüştürülmüş kürk parçaları görülüyor. Ön taraflarda Heiss ve Kaag'ın Roma'da markayı ziyaret ederken gezdikleri Fendi ortamlarının gerçek boyutlu duvar manzaraları yer alıyor; bunlar arasında Palazzo della Civiltà Italiana Genel Merkezi'nin güzel mermer girişi, bir Fendi aile üyesinin evindeki mutfak ve özel showroom yer alıyor.


Araştırmaları boyunca Heiss ve Kaag, olasılık atmosferinden güç aldılar. Heiss, “Genç bir insan ya da Fendi için uzun yıllar çalışmış biri olsun, her karşılaşma bizim için saf bir zevkti' diyor. “Bu karşılaşmalardan tamamen büyülenmiş bir halde çıktık.”

Yemyeşil koridorları ve teatral tavrı ile “Arka Cephe” kısmen ticari heykel, kısmen yaratıcı çalışmanın değerine felsefi bir övgü. Okunmamış e-postalara, bitmek bilmeyen takvim davetlerine, bitmek bilmeyen toplantılara ve dünyada artan istikrarsızlığa rağmen, yaratıcı iş birliğinin sadece bitiş çizgisine koşmaktan daha fazlası olması gerektiğini hatırlatıyor. “Fendi'nin kapıyı ardına kadar açmasına şaşırdık. Bunu neden bizim gibi insanlarla yapsınlar ki?” diyor Heiss. “Daha önce yabancılara karşı bu seviyede bir güven yaşamamıştık ve çok dokunaklıydı. Ve çok yoğun.”