Donald Judd’un eserleri yeni bir sergiyle New York’ta

19 Kasım 2021

Gagosian Gallery, Eylül ayında Donald Judd ve Judd Vakfı'nı temsil ettiğini duyurmasından bu yana ilk kez, sanatçının işlerinden bir seçkiyi New York'ta sunuyor.


"Eserlerimin çıkış noktasının resim olduğuna inanıyorum." —Donald Judd

Gagosian Gallery, Eylül ayında Donald Judd ve Judd Vakfı'nı temsil ettiğini duyurmasından bu yana ilk kez, sanatçının işlerinden bir seçkiyi New York'ta sunuyor. Sergi, 1959'dan 1961'e kadar uzanan on beş tabloyu kapsıyor.


Judd’un eserleri, geleneksel resmin ve heykelin temel özelliklerine karşıt olarak algıladığı üç boyutlu bir tasarıma sahip olsa da, sanatçı çalışmalarına başladığı dönem henüz Columbia Üniversitesi’nde sanat tarihi alanında dersler alan bir ressamdı. Aynı zamanda eleştirmen olan Judd, 1959 yılında başlayarak beş yıl boyunca Art News and Arts Magazine’de yayımlanan çağdaş sanat üzerine başarılı denemeler ve eleştiriler kaleme aldı.


Judd’un resimleri, yazılarıyla bütünlük göstererek savaş sonrası Modernizm anlayışını ele alır ve soyutluğun yanı sıra mekânsal illüzyonu reddeder. Bu çalışmalar, 1961’de Judd’un buluntu nesneleri birleştirdiği eserlerini incelemektedir ve hacimsel alana yönelik duyduğu ilgi bir yıl sonra resim sanatını terk etmesine neden olur.  


Mavi ve mor biyomorfik şekillerden ve çeşitli renklerden oluşan bu alanların derin bir araştırma sunduğu konular yapı, maddesellik ve renktir. Sanatçı eserlerinde çizgileri ön plana çıkarır, ancak birbirine bağlı bu çizgilerin görevi şekil yaratmaktan ziyade tuval boyunca kıvrımlar oluşturmaktır. 

2020 yılında Gagosian New York, Judd Vakfı’yla iş birliği yaparak sanatçının en büyük tek kontrplak tasarımını sunmuştu. Bu eser, 1980 tarihli ve yaklaşık 25 metre uzunluğa yayılan isimsiz bir çalışmaydı.