Edward Hopper: İnzivanın Resmi

09 Nisan 2020

Edward Hopper’ın eserleri, mesafe kavramı ve modern insanın yalnızlığına dair pek çok temayı işliyor. Belki de Hopper’ın eleştirdiği ya da dikkat çektiği mesafe teması, 21. yüzyılda her zamankinden daha büyük bir anlam taşır hale geliyor.


“Hepimiz şimdi Edward Hopper resimleriyiz.”

“Hepimiz şimdi Edward Hopper resimleriyiz.” Issız bir sinemada yalnız bir kadın, modern dairesinde yoksun bir adam, yalnız bir dükkan işçisi ve lokantada masada tek başına oturan insanlar.


Edward Hopper, Nighthawks, 1942.

Edward Hopper’ın eserleri, mesafe kavramı ve modern insanın yalnızlığına dair pek çok temayı işliyor. İçinde bulunduğumuz inziva sürecinde, etkilenmeye başladığımız ya da başlayacağımız doğrudan insan teması kaybı bizi pek iyi hissettirmeyebilir. En azından Hopper, eserlerinde bize bunu gösteriyor. 

Edward Hopper, Office in a Small City, 1953.

1882'de New York eyaletinde doğan ressam, hayatı boyunca yalnızlık ve inziva temalarını işleyen eserler yaptı. Hopper, 1920'lerde F. Scott Fitzgerald caz çağındaki partiler kronikleşmişken, hayatlarında hiç bir partiye davet edilmemiş gibi görünen insanları resmetti.

İç dünyasının bir yansıması olan Hopper’ın eserleri, bazen tedirginlik ve gerilim duygusu yaratacak kadar etkileyici. Bu nedenle Alfred Hitchcock'tan William Eggleston ve David Lynch'e kadar sayısız yönetmen ve fotoğrafçıya ilham verdi.


Edward Hopper, Intermission, 1963.

Şimdi hepimiz, Hopper’ın yabancılaşmış bireylerinin vizyonuna meydan okumayı ve bunun yerine bir topluluk olarak hayatta kalmayı umuyoruz. Ancak ironik bir şekilde, ayrı kalarak bunu başarmak zorundayız. Belki de Hopper’ın eleştirdiği ya da dikkat çektiği mesafe teması, evlerimizde kaldığımız 21. Yüzyılın şu döneminde her zamankinden daha büyük bir anlam taşıyor.


Kapak Görseli: Edward Hopper, Cape Cod Morning, 1950