Georgia O’Keeffe: Living Modern

03 Mayıs 2017

Eserleri, bağımsız karakteri ve stiliyle, modern sanat tarihinin en önemli kadın figürlerinden biri olan O’Keeffe’in sergisi Brooklyn Museum'da

"Sergide yer alan işlerde ise, kendi sanatsal yolculuğu ve imajının birlikte gelişme süreci başarıyla ve oldukça detaylı biçimde işlenmiş olduğu göze çarpıyor."

23 Temmuz’a kadar Brooklyn Museum’da, eserleri, bağımsız karakteri ve stiliyle, modern sanat tarihinin en önemli kadın figürlerinden biri olan Georgia O’Keeffe’in bir persona olarak varlığına odaklanan sergi devam ediyor ve bu sergi ona bakışımızı mutlaka geliştirecek nitelikte. O’Keeffe’in bir sanatçı olarak değeri, şüphesiz kendine hayran bırakan sofistike duruşu, androjen stiliyle de bir bütün olarak algılandı hep. Sanatçı olmasaydı eğer, bir moda tasarımcısı olacağı her zaman konuşulan O’Keeffe, yaşam tarzı ve yaşam alanına, giydiklerine ve vücut diline de yansıyarak onu bugün olduğu efsane kadın haline getirdi. 1986 yılında, 98 yaşında hayatını kaybedene kadar da bu algı hiç değişmedi.    

Fotoğraf: Alfred Stieglitz

Eserlerinde var etmeyi seçtiği çiçekler narin, kırılgan bitkilerden çok güçlü, şehvetli kadın bedenlerinin detaylarını andırırken, O’Keeffe kendisi için vücut hatlarını belli etmeyen bol kesimli gömlekler, iki parçalı takımlar seçer, resimlerinde görülmeye alışkın olunan renklerin zıttını, siyah-beyazı tercih ederdi çoğu zaman.

Black Pansy & Forget-Me-Nots (Pansy), 1926

Patio with Cloud, 1956

Efsanevi koleksiyoner ve fotoğrafçı eşi Alfred Stieglitz’in rolü, şüphesiz O’Keeffe’in stilinin bu kadar sofistike olmasında büyük. Belki de en önemlilerinden olan ve onu yüzlerce kez fotoğraflayan Stieglitz de dahil olmak üzere, ilham kaynağı olduğu onlarca ismin gözünden izleniyor sanatçı. Sergide yer alan işlerde ise, kendi sanatsal yolculuğu ve imajının birlikte gelişme süreci başarıyla ve oldukça detaylı biçimde işlenmiş olduğu göze çarpıyor.




Bugüne kadar ilk kez sergilenen eserlerinin yanı sıra, sergi ilk kez sanatçının dolabında kendi ürettiği giysilerine ve Annie Leibovitz, Cecil Beaton, Andy Warhol, Bruce Weber gibi isimlerin gözünden nasıl göründüğüne odaklanırken, 1927 yılında ilk kez Brooklyn’de gerçekleşen sergisine de referanslar veriyor.

Fotoğraf: Bruce Weber

Fotoğraf: Ansel Adams