Renk ve Işığın Uyumu
10 Kasım 2022
1920’lerde İtalya’nın Roma şehrinde inşa edilen bir binada yer alan daire, mimar Annalisa Mauri’nin renk ve ışığı bir imza niteliğinde kullanması ile özgün bir şekilde tasarlanıyor.
Tıpkı bir sanatçının fırça darbesiyle bir tuvali imzalaması gibi, mimar ve iç mimar Annalisa Mauri de son projesine kendi imzasını atmak için benzersiz bir yol buluyor. İç mimar İtalya’nın Roma şehrindeki iki katlı bir evin neredeyse her odasına el yazısı gibi kıvrılan el yapımı bakır borular yerleştiriyor.
İki yatak odalı, üç banyolu ev, ünlü İtalyan mimar Innocenzo Sabbatini tarafından tasarlanan 1920'lerde inşa edilen bina Villino Sabbatini'nini dört dairesinden biri olduğu için Mauri, bu projede iz bırakan tek mimar değil.
Bu eşsiz proje için ana düşünce, eski ile yeni geleneğin birlikte yaşayabilmesi oluyor. Dairenin temeli ise elde edilmek istenen bu uyumu destekliyor. Yüzlerce çiçek desenli geometrik karolar, orijinal mülkten ayrılıyor ve yenilenerek tekrar yerleştiriliyor. Girişte krem-kızıl motifler bordo ve gök mavisi duvarlar ile mükemmel uyum sağlarken alt katta dama tahtası deseni, renk paletini mutfağa ve oturma odasına taşıyor.
Evin renklerine gelince Mauri, ilhamını evin inşa edildiği dönemde uyumlu mimari renk sistemi Architectural Polychromy’i tanıtan Le Corbusier’den alıyor. Le Corbusier'in renk sistemi, renk psikolojisine ve uyum içinde çalışma yeteneklerine göre seçilen 63 ton içeriyor. İsviçreli-Fransız mimar ayrıca belirli bir ruh hali veya atmosferik etki uyandırmak için bazı tonları gruplayan klavyeler yaratmak ile tanınıyor.
Mauri bu ilham ile birlikte evin tasarımında canlı lacivert, zümrüt yeşili ve çarpıcı hardal renginden oluşan bir palet kullanıyor. Her koridor ve oda, ünlü mimar Le Corbusier'in amaçladığı gibi alanda farklı bir duygu uyandırıyor. "Sabahları ve öğleden sonraları sanki farklı bir alandasınız çünkü ışık ve renk değişiyor." diye açıklıyor Mauri.
Özenle düşünülen tasarımın sessiz kahramanı ise ışık. Mauri'nin imza niteliğindeki boru enstalasyonu Linea, yalnızca gösteri amaçlı olarak kullanılmıyor. Köşeli bakır boru, Moro'nun kapsamlı sanat koleksiyonunu aydınlatan spot ışıklar ile donatılıyor. "Yaratılan görüntü esnek nitelikte. Bir gün resmi değiştirirseniz, aydınlatmanın yönünü ve yoğunluğunu da değiştirebilirsiniz" diyor iç mimar.